Usein kysyttyä (FAQ)

Alta löydät vastaukset meiltä usein kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykset on ryhmitelty eri kategorioihin, jotta vastauksen löytäminen olisi helpompaa ja nopeampaa.

Tilaaminen

+ Tein juuri tilauksen, mutta haluaisin muuttaa paria yksityiskohtaa. Kuinka toimin?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla (asiakaspalvelu@tailorstore.com) ja kerro, mitä muutoksia haluat tehdä. On tärkeää, että otat meihin yhteyttä niin pian kuin mahdollista, jotta ehdimme tekemään haluamasi muutokset, sillä tilauksen vahvistamisen jälkeen tilauksesi menee pian tuotantoon ja kangas leikataan.


+ Haluan tilata lahjan toiselle hekilölle. Kuinka toimin?

Varmistaaksesi, että lahja toimitetaan oikeaan osoitteeseen, muuta profiilissasi oleva osoite lahjansaajan osoitteeksi. Tämä on erityisen tärkeää, jos lahjansaaja asuu eri maassa, koska valuutta ja arvonlisävero voivat erota kotimaassasi käytetyistä. Huomaa, että voit muuttaa osoitteen takaisin omaksi osoitteeksesi vasta sen jälkeen, kun olemme lähettäneet lahjatilauksen.

+ Kuinka saan hankittua lahjakortin nopeiten?

Voit tilata sähköisen lahjakorin, joka maksetaan tilauksen vahvistamisen yhteydessä. Valitse Lataa toimitustavaksi kassalla. Lahjakortti on saatavilla pdf-tiedostona tilauksen vahvistamisen jälkeen. Lähetämme lahjakorttin myös sähköpostin liitetiedostona profiilistasi löytyvään sähköpostiosoitteeseen. Huom! Muista muuttaa asiakastilisi osoitetiedoista löytyvä maatieto, jos haluat antaa lahjakortin ulkomailla asuvalle henkilölle. Tällöin lahjakorttiin tulee oikea valuutta.

+ Tilasin tyylikkään paidan/pikeen/jne. aikaisemmin. Kuinka voin tilata saman mallin samoilla mitoilla aloittamatta koko prosessia alusta?

Se on helppoa. Kirjaudu tilillesi ja mene tilaushistoriaan. Etsi oikea tilaus tilaushistoriasta ja klikkaa vaatetta, jonka haluat tilata uudestaan. Ruudulle ilmestyy vaihtoehto Lataa paita/chinot/jne designeriin. Klikkaa linkkiä, jolloin vaatteen tiedot ladataan designeriin. Nyt voi muokata vaatteen yksityiskohtia ja mittoja tai lisätä vaatteen sellaisenaan ostoskoriin. Huomioi, että kaikkia kankaita ja designyksityiskohtia ei ole aina saatavilla - näistä saat tiedon erilisessä pop-up -ikkunassa.

+ Haluan säästää suunnittelemani mallin (designini)/ostoskorini.

Lisää suunnittelemasi vaate, jonka haluat tallentaa, ostoskoriin ja varmista, että olet kirjautunut sisään kauppaan. Ostokorisi tallennetaan nyt 14 päiväksi.

Kankaat

+ Mistä löydän lisätietoa kankaista?

Kotisivuiltamme löydät lisätietoa kankaista välilehdestä Kankaat. Siellä voit hakea kankaita kuvioiden tai värin perusteella sekä löydät yksityiskohtaista tietoa kaikista kankaistamme. Voit myös tilata näytteitä. Klikkaa punaisten saksien kuvaa ja kangasnäyte lisätään näytevihkoosi.

+ Mikä kangas minun tulisi valita?

Se riippuu siitä, minkä vaatteen haluat suunnitella (paita, chinot, jne.). Katso suositukset infosivuilta tai kysy asiakaspalvelultamme neuvoa, mutta keroo samalla, mihin tarkoitukseen etsit kangasta.

Maksaminen

Anna alennuskoodi ostoskorissa olevaan kenttään. Jos sinulla on useampi lahjakortti, voit antaa useamman kuin yhden koodin. Jos et käytä koko summaa, loppusumma tallennetaan lahjakortillesi ja voit käyttää sen antamalla saman koodin uudelleen seuraavalla kerralla.

+ Lahjakorttini koodi ei toimi. Miten toimin?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Lisää viestiin koodi ja summa, niin autamme sinua nopeasti.


Toimitukset ja toimituskulut

Tältä sivulta löydät tietoa toimituksista, toimitusajoista ja toimituskuluista.

Työolosuhteet ja etiikka

+ Missä vamistatte vaatteet?

Valmistamme kaikki räätälöidyt mittatilaustuotteet Sri Lankassa. Koko henkilökunta on palkkalistoillamme ja kontrolloimme työehtoja, palkkoja, ympäristöasioita jne. itse. Voimme taata, että tuotanto tapahtuu oikeudenmukaisissa oloissa.

+ Mistä kankaat tulevat?

Ostamme kankaat Intian, Kiinan ja Sri Lankan johtavilta kangastoimittajilta. Kaikki tavarantoimittajat ovat allekirjoittaneet liiketapaperiaatteemme (Code of Conduct). Lue lisää [PDF].

Reklamaatiot ja palautukset

+ Avasin vaatepaketin ja vaatteessa oli tahroja. Miten toimin?

Vaatteessa voi olla jälkiä räätälin liidusta tai joissakin tapauksissa silittämisestä. Pyydämme, että peset vaatteen pesuohjeiden mukaan ilman lisäkäsittelyjä. Jos tahrat eivät lähde pois pesussa, lähetä asiakaspalveluumme kuva tahrasta, niin tutkimme asiaa tarkemmin.

+ Tilasin vaatteen, mutta se ei istu hyvin. Miten toimin?

Pyydämme, että peset vaatteen pesuohjeiden mukaan, sillä lisäämme vaatteisiin kutistumisvaraa ennen tuotantoa, koska vaatteet kutistuvat hieman ensimmäisessä pesussa. Jos kyseessä on ensimmäinen vaatetilauksesi meiltä tai olet muuttanut mittaprofiilisi mittoja ennen tilaustasi, lähetä asiakaspalveluumme pari kuvaa itsestäsi (edestä ja takaa) tilaamasi vaate päällä. Seiso kuvassa suorana kädet rentoina vartalon vieressä.

+ Haluan palauttaa tuotteen. Kuinka toimin?

Koska paitamme, chinomme, pikeepaitamme, pukumme ja takkimme ommellaan tilauksesta mittojesi ja suunnittelemasi mallin mukaan (myös jos valitset valmiin mallin), ei niitä voi myydä muille asiakkaille tai palauttaa. Jos kyse on ensimmäisestä tilauksestasi, kuuluu se istuvuustakuumme piiriin. Lähetä asiakaspalveluumme pari kuvaa itsestäsi (edestä ja takaa) tilaamasi vaate päällä ja kerro, mihin et ole vaatteessa tyytyväinen. Ota kuvat niin, että seisot suorassa kädet rentoina vartalon vieressä.

Neulepaidat, t-paidat ja asusteet kuten solmiot, rusetit, taskuliinat, vyöt, sukat ja kalvosinnapit voi palauttaa tai vaihtaa 14 päivän kuluessa. Lähetä ne käyttämättöminä alkuperäisessä pakkauksessa osoitteeseen:

Tailor Store Sweden AB
Garnisonsgatan 48
254 66 Helsingborg
Sweden

Olet vastuussa tavarasta kunnes se on palautunut meille. Liitä lähetykseen tilaus- tai asiakasnumerosi.
Ilmoita myös, haluatko saada rahat takaisin vai vaihtaa tuotteen toiseen.

Asiakaspalvelu

+ Miksi teillä ei ole puhelinasiakaspalvelua?

Pidämme tuotteidemme hinnat edullisina olemalla tarkkoja kustannusten suhteen ja siksi tarjoamme asiakaspalvelua ainoastaan sähköpostitse. Takaamme vastauksen 24 tunnin sisällä maanantaista perjantaihin.

+ Mikä on salassapitokäytäntömme?

Katso tästä salassapitokäytäntömme

Tailor Store Size:Me

+ Mikä on Size:me-sovellus älypuhelimille?

Tailor Storen Size:Me on älypuhelimille kehitetty vartaloskanneri, joka auttaa sinua pääsemään alkuun mittojen mukaan valmistettujen vaatteiden kanssa mahdollisimman helpolla tavalla. Ainoastaan kahden kuvan sekä pituutesi ja painosi avulla Size:Me vartaloskanneri laskee kaikki mittasi yhtä tarkkaan kuin ammattiräätäli mittanauhan kanssa. Size:Me vartaloskanneri on saatavilla App Storessa ja Google Play -kaupassa, ja sekä sen lataaminen että käyttäminen on täysin maksutonta. Kun sovellus on asennettu, seuraa vain ohjeita ja me huolehdimme lopusta.

+ Kuinka Size:Me vartaloskanneri toimii?

Asenna Size:Me-sovellus älypuhelimeesi ja seuraa helppoja ohjeita vaihe vaiheelta. Sovelluksella on pääsy älypuhelimesi kameraan ja se pyytää sinua ottamaan kaksi kuvaa. Seuraavaksi sinua pyydetään antamaan tiedot pituudestasi ja painostasi, minkä jälkeen sovellus lähettää kuvasi ja tietosi automaattisesti Tailor Storelle. Näiden tietojen perusteella Size:Me-profiili luodaan käyttöösi tilatessasi paidan Tailor Storelta.

+ Kuinka tarkkoja mitat ovat?

Tailor Store on kehittänyt algoritmin, joka käyttää valokuviasi, pituuttasi ja painoasi saavuttaakseen mahdollisimman tarkat mitat. Lähekkäistestit ovat osoittaneet näiden mittojen olevan verrattavissa ammattiräätälin ottamiin mittoihin.

+ Kuinka minun tulisi seistä Size:Men ottaessa kuvia?

Seiso suoraan, rentona sekä siten, että kehosi on luonnollisessa asennossa.

+ Kuinka minun tulisi pukeutua, kun Size:Me ottaa minusta kuvia?

Suosittelemme että käytät vartalonmyötäisiä vaatteita, joista näkee hyvin kehosi linjat.

+ Miksi minun tarvitsee ilmoittaa teille painoni ja pituuteni?

Nämä luvut auttavat algoritmia saavuttamaan tarkan mittojen laskennan. Mikäli tarkkaa painoa ei ole tiedossa, voit myös arvioida painosi — muutaman kilon ero ei vaikuta mittaprofiilisi tarkkuuteen.

+  Milloin voin tilata ensimmäisen mittojen mukaan valmistetun kauluspaitani?

Voit käyttää uutta mittaprofiiliasi välittömästi

+ Kuinka teen ensimmäisen tilaukseni?

Size:Me-profiilia voidaan käyttää välittömästi. Tee tilaus suoraan älypuhelimessasi tai avaa tietokone ja avaa alla oleva nettisivu sekä käytä koodia, jonka sait lunastaaksesi Size:Me-profiilisi.

+ Miksi en pysty näkemään mittojani Size:Me-profiilissa?

Ei hätää. Laskemme mittasi, kun käytät profiiliasi tilataksesi paidan. Algoritmi laskee ensiksi vartalonmittasi sekä sitten kunkin vaatteen mitat. Jätä kaikki meidän huoleksemme, takaamme että paitasi tulee olemaan täydellinen.

+ Mitä sitten, jos vaatteeni ei istukaan hyvin?

On epätodennäköistä, että Size:Me-paitasi mitat eivät olisi täydelliset, mutta mikäli näin kuitenkin on, otathan yhteyttä Tailor Storen asiakaspalveluun. Yksi asiakaspalvelijoistamme neuvoo sinua uusien mittojen ottamisessa sekä järjestää uuden, korvaavan paidan valmistamisen ja lähettämisen sinulle.

+ Säästättekö kuvani?

Kyllä, kuvasi tallennetaan kolmeksi kuukaudeksi. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, mikäli haluat meidän poistavan ne nopeammin.