Meny

Vanliga frågor (FAQ)

För att underlätta för våra kunder har vi samlat och besvarat de vanligast förekommande frågorna härunder. Frågorna är grupperade i kategorier för lättare och snabbare navigation.

Beställa

    +  Jag la en order precis men skulle gärna vilja ändra några detaljer. Hur gör jag?

Vänligen kontakta vår kundtjänst direkt via e-post (kundtjanst@tailorstore.se) och låt oss veta vilka ändringar du vill göra. Eftersom det inte tar långt tid mellan du lägger din order och den går i produktion är det viktigt att du hör av dig så fort som möjligt så vi kan ändra din beställning innan tyget klipps till.

    +  Jag vill gärna beställa en present till en annan person. Hur gör jag?

För att säkerställa att din beställning går till rätt adress, vänligen ändra adressen i din profil till den personens adress som du vill skicka presenten till. Det är speciellt viktigt om du vill beställa någonting åt en person som bor i ett annat land då momsen och valutan är annorlunda. Observera att du får först byta tillbaka adressen till din egen efter vi har skickat ordern.

    +  Hur kan jag snabbast fixa ett presentkort?

Det finns möjligheten att beställa ett nerladdningsbart presentkort om du betalar samtidigt som du lägger ordern. Välj Download som leveransmetod i kassan och presentkortet blir tillgängligt som .pdf-fil efter du har lagt beställningen. Vi kommer också skicka en bekräftelse som innehåller filen med presentkortet till e-postadressen som du angav i din profil. Kom ihåg att byta landsinställningen innan du beställer om du vill ge bort presentkortet till någon i utlandet för att få rätt valuta.

    +  Jag beställde en snygg skjorta/piké/etc. i en tidigare order. Hur kan jag beställa med samma mått och design igen utan att behöva börja om från början?

Detta är enkelt. Logga in dig på ditt kundkonto hos oss och gå till din orderhistorik. Klicka på plagget du vill beställa en gång till. Valet Ladda i skjort/piké/chinosdesigner kommer visas. Klicka på den för att ladda alla uppgifter in i designern. Nu kan du fortfarande ändra alla uppgifter som mått och design eller bara lägga plagget i din varukorg direkt. Vänligen observera att alla designval och tyger möjligen inte längre finns tillgängliga. I så fall informeras du om detta i en pop up-ruta.

    +  Jag vill gärna spara min design/varukorg.

Lägg dina designade plagg du vill spara i din varukorg, säkerställ att du är inloggad. Nu sparas din varukorg automatiskt i 14 dagar.

Tyger

    +  Var hittar jag mer information om tygerna?

På vår hemsida hittar du mer information om tygerna i fliken Tyger. Här kan du även söka efter olika mönster och färger samt få mer detaljerad information om varje tyg. Det finns även möjlighet att beställa tygprover. Klicka upp fönstret med mer information om det tyget du är intresserad av och klicka på knappen "beställ tygprov" så läggs ett prov i ditt tygprovshäfte.

    +  Vilket tyg ska jag välja?

Detta beror mycket på vilket plagg du vill designa (skjorta, chinos, etc.). Vänligen kolla därför respektive infosida för rekommendationer eller hör av dig till vår kundtjänst med information om vilket tillfälle du söker ett speciellt tyg till.

Betalning

    +  Min presentkortskod fungerar inte. Vad ska jag göra?

Hör av dig till vår kundtjänst med koden och beloppet så hjälper vi dig snabbt.

    +  Hur betalar jag med presentkort?

I varukorgen kan du ange din presentkortskod, du kan ange flera koder om du har flera presentkort. Om du inte använder hela beloppet sparas resten på presentkortet och du anger samma kod nästa gång du handlar.

Leverans och portokostnader

På denna sidan kan du läsa allt om leveranser, leveranstider och fraktkostnader

Arbetsförhållanden och etik

    +  Var tillverkar ni era plagg?

Vi tillverkar alla skräddarsydda plagg i eget skrädderi på Sri Lanka. All personal är anställd av oss och vi har full inblick i och kontroll på arbetsförhållanden, löner, miljö etc. Följaktligen kan vi garantera att all produktion sker under goda och kontrollerade former.

    +  Var kommer tygerna ifrån?

Vi köper tyger från ledande leverantörer i Indien, Kina och Sri Lanka. Samtliga av våra leverantörer har undertecknat vår uppförandekod. Läs mer [PDF].

Reklamationer och returer

    +  Jag packade upp mitt plagg och det finns fläckar på det. Vad ska jag göra?

Det kan finnas rester av skäddarens krita eller i vissa fall rester från strykningen kvar på plagget. Vänligen tvätta plagget enligt tvättråden utan extra behandlingar. Skulle det fortfarande finnas fläckor kvar efter det, vänligen skicka en bild till vår kundtjänst så vi kan ta en närmare titt på detta.

    +  Jag beställde ett plagg men det passar inte bra. Vad ska jag göra?

Eftersom vi lägger till lite extra tyg under produktionen för att kompensera krympningen som uppstår under första tvätten, vill vi be dig att tvätta ditt plagg enligt tvättråden. Är detta din första beställning av ett plagg hos oss eller du har ändrat måtten i din profil innan beställningen, vänligen skicka ett par bilder där du har plagget på dig (fram- och baksida) till vår kundtjänst. Stå rakt med dina armar avslappnat längs med kroppen.

    +  Jag vill gärna returnera en vara. Hur gör jag?

Eftersom alla våra skjortor, chinos, pikéer, underkläder, kostymer och rockar sys upp efter beställning efter din design och dina mått (även de som är designförslag) så kan dessa inte säljas till någon annan och dessa kan inte returneras, är det din första beställning kan du ta del av vår passformsgaranti, vänligen skicka ett par bilder där du har plagget på dig (fram- och baksida) till vår kundtjänst. Stå rakt med dina armar avslappnat längs med kroppen och skriv vad du inte är nöjd med.

Stickade tröjor, t-shirt och accessoarer så som slipsar, flugor, näsdukar, bälten, strumpor och manschettknappar får returneras eller bytas inom 14 dagar.
Skicka dem då oanvända i sin originalförpackning till:

Tailor Store Sweden AB
Garnisonsgatan 48
254 66 Helsingborg
Sweden

Du ansvarar för varan tills den kommer fram till oss.
Order eller kundnummer måste framgå.
Meddela även om du vill ha pengarna tillbaka eller byta till något annat.

Kundtjänst

    +  Varför kan jag inte få personlig betjäning via telefon?

Våra låga priser möjliggörs bl a genom att vi alltid strävar efter att hålla nere våra kostnader. Vi har därför valt att erbjuda enbart support via mail. Vi svarar garanterat på alla förfrågningar inom 24 timmar på vardagar.

    +  Vad har ni för sekretesspolicy?

Se följande länk.