Meny

Villkor - Finland

Ditt kontraktsspråk är: Svenska. Tillgängliga språk är: English, Svenska, Deutsch, Français, Dansk, Norsk. Klicka här för att se villkoren på annat språk.

Din valuta är: EUR

Giltighet

Genom att göra ett köp via Tailor Stores hemsida (nedan kallad hemsidan) är följande avtal mellan kunden (dig), med minimumålder på 18 år, och näringsidkaren (Tailor Store) juridiskt bindande tills vidare. För andra typer av avtal, vänligen kontakta oss innan du slutför ditt köp. Direkt efter ordern har lagts av dig, kommer Tailor Store skicka ut en bekräftelse via e-post till den e-postadress som anges i din kundprofil. Det är ditt ansvar att lämna en fungerande adress och att noggrant kontrollera orderbekräftelsen för eventuella fel. Det är viktigt att du kontaktar oss omedelbart om du vill ändra eller rätta till eventuella detaljer i din beställning. När ett skräddarsytt plagg har skurits till (d v s produktionen har påbörjats) kan inga ändringar i ordern göras. Information om orderns status är tillgänglig via kundkontot när som helst. När ordern har skickats, kommer en e-postbekräftelse skickas till kunden som innehåller eventuella länkar för spårningen av paketet. Vid kundens mottagande av varorna anses avtalet som avslutat.

Beställning

Plaggen som visas är en visualisering. Den slutliga produkten kan skilja något i konstruktion och färg. Färgåtergivningen skiljer sig från skärm till skärm och därför utgör bilderna inte en exakt färgreferens utan skall ses som vägledande. För att se och känna på tyget rekommenderar vi alltid att man beställer ett tygprov från menyn tyger.

Priser

Priserna inkluderar 24% moms. Det slutliga beloppet av ordern kommer att visas i varukorgen. Inga extra avgifter tillkommer och försändelsen är alltid tullfritt inom EU.

Betalning

Det finns följande betalningssätt:

  • Med VISA eller Mastercard via betalväxeln Paynova som är PCI-DSS-certifierad. Paynova hanterar och skyddar all kortinformation som skickas krypterat med SSL-teknologi. Inga extra avgifter tillkommer.
  • Paypal.

Din order kommer att godkännas efter den är betald om du väljer annat betalningsalternativ än faktura. Därför kommer du då att debiteras direkt.

Cookies och säkerhet

En cookie är en liten datafil som lagras av din webbläsare på din dator. Cookies låter dig beställa varor på vår webbsida och tillåter oss att förbättra och personalisera din shoppingupplevelse.

Vi använder cookies för att t ex:

  • Lagra innehållet i din kundvagn
  • Styra språk- och landsinställningar
  • Analysera besökarstatistik och beteende

Du kan ställa in din webbläsare så att den varnar varje gång en cookie skickas till dig eller så kan du välja att stänga av alla cookies. Detta görs genom inställningarna i din webbläsare (t ex Internet Explorer eller Mozilla Firefox). Alla webbläsare fungerar lite olika, så vi hänvisar till hjälp-menyn i webbläsaren för information om hur detta görs. Om du stänger av cookies kommer du inte att få tillgång till de flesta funktionerna och tjänsterna på vår hemsida.

Leverans

I samband med att du lägger en beställning kommer du att få information om den beräknade leveranstiden. Denna beräkning baseras på aktuell produktionstid och den tid det tar att skicka en order från skrädderiet på Sri Lanka till din adress.

Leveranstiden kan inte garanteras utan detta är endast en beräkning. Vi följer produktionen, flygfrakterna och leveranserna noga och gör allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt.

Vi ansvarar inte för några förluster, olägenheter, kostnader eller skador som kan uppstå på grund av en sen leverans.

För ej utlösta paket debiterar vi dig 34.95 € för uppkomna omkostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.

När din beställning lämnas över till din lokala transportör får du automatiskt ett e-mail från oss med spårningslänk.

Under “mina sidor” kan du hela tiden följa status på din order.

Ångerrätt

I enlighet med lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (DAL 2005:59) har konsumenten som huvudregel ångerrätt. Avser distansavtalet en vara som tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller har en tydlig personlig prägel, får konsumenten och näringsidkaren avtala bort ångerrätten. Genom detta avtals godkännande godkänner du även att ångerrätten ej gäller vid köp av Tailor Stores skjortor, pikétröjor, chinos, jackor/rockar, kostymer, underkläder eller övriga specialtillverkade produkter. Specialtillverkade produkter inkluderar färdiga designförslag och val av mått från standardstorlek. Vad avser övriga produkter gäller huvudregeln och konsumenten har då rätt att frånträda ett distansavtal genom att till näringsidkaren returnera varorna inom 14 dagar från fristdagen. Fristdagen är samma dag som konsumenten tar emot varan. Du har rätt att kontrollera varan. Ångrar du därefter köpet och du har tagit hänsyn till ovanstående begränsningar för specialtillverkade produkter kan du, efter att ha kontaktat vår kundservice, returnera varan i originalförpackningen om den är i väsentligt oförändrat skick. Tailor Store får göra avdrag för värdeminskning om varan returneras i sämre skick eller kan betraktas som begagnad.

Ångerrätten avseende icke specialtillverkade produkter utövas mot:

Tailor Store Sweden AB
Garnisonsgatan 48
254 66 Helsingborg
Sverige

Kontaktinformation: kundtjanst@tailorstore.se

Toleranser

Tailor Stores skräddarsydda plagg sys alltid upp efter de mått du anger. Om du väljer att sy upp ett plagg genom att använda dina kroppsmått kommer dessa att anpassas efter den modell (t ex figursydd/tapered, normal/regular eller loose fit) som du väljer. Väljer du att sy upp t ex en skjorta efter mått från en skjorta du redan har, sys skjortan enligt dessa mått. Vi kan dock aldrig garantera att sömmarna eller designen exakt motsvarar dina tidigare skjortor. Vi accepterar generellt mindre avvikelser från de angivna måtten. Observera att vi dessutom justerar våra plagg vid produktionen för krymp, d v s vi lägger till tyg för att kompensera för den möjliga krymp som kan uppstå under de första tvättarna. Hur mycket det läggs till vid produktionen beror på det enskilda tyget och kan således skilja sig från plagg till plagg. Vi kan inte heller garantera att ett plagg i en standardstorlek kommer att ha en perfekt passform och det är därför vi alltid rekommenderar att använda dina personliga mått vid beställning. Observera att det på vissa plagg kan finnas rester av krita eller strykmärken som dock bör försvinna utan tilläggsbehandling vid första tvätten. Plagg tillverkade i tyg från olika tygrullar kan skilja sig något i färgnyans på grund av normala skillnader i färgningsprocessen. Skulle några andra problem uppstå, kontakta gärna oss så att vi kan hitta en lösning tillsammans.

Allmän garanti

Om måtten eller designen av det skräddarsydda plagg du beställde inte motsvarar din beställning av andra skäl än de som nämns ovan, kommer vi att erbjuda dig en ny produkt utan kostnad genom kreditering till ditt kundkonto. Observera att outnyttjade krediter på ditt Tailor Store kundkonto förfaller efter ett år. Tailor Store står också för eventuella returkostnader under förutsättningen att produkten skickas i samma låda som den levererades i och med billigast möjliga fraktsättet. Dessutom är det kundens ansvar att ange korrekta mått i måttprofilerna.

Passformsgaranti

Tailor Store erbjuder en omproduktion eller justering per kund och plaggtyp. Garantin gäller ej plagg beställda i standardstorlek. Ersättningsplagget skall vara samma typ av plagg och av samma värde som ursprungsplagget. Vi har möjlighet att be dig om bilder när plagget sitter på din kropp, så att vi kan hjälpa dig med måtten. Garantin omfattar inte marginella justeringar inom våra toleranser eller om plagget motsvarar den beställda plaggmodellen, passformen eller designen Garantin gäller ej företagskunder/B2B.

Kräver plagget mindre ändringar för att passa erbjuder vi justering hos en lokal skräddare upp till angivet belopp. Beloppsgränser för justering hos skräddare:

Skjorta: 15 €
Piké: 15 €
Chinos: 20 €
Hel kostym: 50 €
Endast kavaj: 35 €
Endast byxor: 20 €

Överstiger kostnaden för justeringen angivna summor så betalas återstående del av kunden.

Följ dessa steg efter att du fått besked av oss om justering hos skräddare:

  • Besök din lokala skräddare och få justeringarna utförda inom 20 dagar från det att du mottagit beskedet.
  • Skicka in kvittot från din skräddare tillsammans med vilka ändringar som gjorts via e-post till kundtjanst@tailorstore.se eller till adressen nedan.
  • Ditt utlägg krediteras ditt konto hos Tailor Store

I de fall Tailor Store anser att plagget inte kan justeras av en lokal skräddare syr vi upp ett nytt utan kostnad.

  • Skicka plagget till Tailor Store inom 5 dagar efter beslut. (Fraktkostnad betalas av kunden. Vi ansvarar ej för försvunna försändelser.)

Tailor Store Sweden AB
Att: Adjustments
Garnisonsgatan 48
254 66 Helsingborg
Sweden

  • Uppdatera din måttprofil med de mått vi föreslår så att det nya plagget passar.


Service

Vi strävar efter att hålla nere våra omkostnader för att på så sätt kunna erbjuda konkurrenskraftiga priser på våra produkter. Detta innebär bl a att vi inte har någon telefonsupport. Vi hanterar all kundservice via e-post (kundtjanst@tailorstore.se) och svarar oftast direkt. Vårt mål är dock att svara på all e-post inom 24 timmar på vardagar. Använd gärna kontaktformuläret på webbsidan.

Personliga uppgifter

Tailor Store är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter kommer att behandlas av Tailor Store för att administrera kundrelationen. Varken personuppgifter eller e-postadress lämnas ut till oberoende part. Läs mer om vår sekretesspolicy här.

Tvist

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: http://www.arn.se/

ARN på andra språk: http://www.arn.se/other-languages/

EU ODR: http://ec.europa.eu/odr

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från Tailor Stores sida, som gör att Tailor Store ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att Tailor Store befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.